junior registrar
Met de aanstaande opening van de ondergrondse nieuwbouw van Paleis Het Loo én de tentoonstellingsplanning tot en met 2025 in het vooruitzicht, is het bruikleenverkeer van objecten bij Paleis Het Loo volop in beweging. De junior registrar houdt zich bezig met de coördinatie van de inkomende en de uitgaande bruiklenen, zowel voor tijdelijke presentaties als permanente opname in de collectie.
Wat ga je doen?
Je werkt doorlopend aan uiteenlopende bruikleentrajecten die zich in verschillende fasen van het bruikleenproces bevinden. Je overziet de planning, organiseert verzekeringen en transporten, beoordeelt bruikleenovereenkomsten én stelt deze op. Bij gelegenheid werk je fysiek aan de collectie door conditiechecks uit te voeren en conditierapporten op te stellen. Waar nodig voer je registratiewerkzaamheden uit en assisteer je bij fotografie-opdrachten en bij in- en uitpakken van objecten.
Tijdig schakel je met onze collega’s in het CollectieCentrum Nederland (CC NL), conservatoren, collectiemedewerkers, verzekeraars, transporteurs en bruikleenpartners met als doel dat de objecten in optimale conditie en onder de juiste omstandigheden op de afgesproken tijd en plaats aanwezig zijn. Dit alles leg je uiteraard ook volgens de geldende normen administratief vast.
Je weet prioriteiten te stellen en laat je niet snel van de wijs brengen als zaken nog niet duidelijk zijn. Je gaat dan zelf op onderzoek uit en blijft afstemming zoeken met betrokken partijen. Je hebt maximaal 1 tot 3 jaar ervaring op het gebied van professioneel beheer van cultureel erfgoed. Bij voorkeur heb je de Reinwardt Academie succesvol afgerond en heb je ervaring met projectmatig werken en kennis van software op het gebied van collectieregistratiesystemen. Paleis Het Loo maakt gebruik van The Museum System.
Wij bieden
De gelegenheid om de collectie, processen en organisatie te leren kennen en aan je netwerk te bouwen. De unieke kans om alle facetten van het bruikleenproces eigen te maken en je te ontwikkelen tot een spin in het bruikleen-web. Vrijheid en autonomie en tegelijkertijd een nauwe samenwerking met collega’s en externen. Je neemt deel aan trainingen zoals een koeriersopleiding, objecthantering, erfgoed, materiaalkennis en je leert de collectie kennen.
Een functie voor 36 uur per week, een contract voor bepaalde tijd voor de duur van 1 jaar met vooruitzicht op verlenging van nogmaals 1 jaar. Flexibele werktijden en faciliteiten om thuis te werken. Het salaris bedraagt maximaal €3.348 ,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek.
Neem contact met ons op
Ben je enthousiast geworden, wil je meer weten of gewoon eens overleggen? Bel of app met Liesbeth Schotsman, teamleider Informatie & Documentatie 06 10557142 of Jorien Crusius, HR adviseur 06 20185918. Reageren kan tot en met 27 maart 2023. De eerste gespreksronde vindt plaats op 4 april 2023.
Solliciteer door je cv te uploaden, het sollicitatieformulier in te vullen en een korte motivatie en/of een tentoonstelling toe te voegen waar jij trots op bent.
Solliciteren
Groet, afdeling HR
Wij gaan zorgvuldig om met de verstrekte gegevens en handelen volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Na afloop van de werving- en selectieperiode worden je gegevens maximaal 4 weken bewaard.